Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 2 (2023): (jul./dez.)
Vol. 22 No. 2 (2023): (jul./dez.)
Published:
2023-12-26
Editorial
Editorial
Editorial
Carlos Bauer; Patrícia Ap. Bioto, Elaine Teresinha Dal Mas Dias
144-150
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.25707
Artigos
A historical analysis of the trajectory of women’s rights in Brazil
Gabriella da Silva Mendes, Alexandre Brasil Carvalho da Fonseca
151-170
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24605
The integral training proposals of the Federal Institute of São Paulo: from the 2007 base document to the 2019 reference curricula
Celso do Prado Ferraz de Carvalho; Layla Crist Lima
171-184
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24573
The role of the teacher in literature with early early education children in the school context
Simone Eliane dos Santos Pessanha, Maurício Pedro da Silva
185-205
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24149
Quilombola school education
Ratification, confirmation and validation
Helio Rodrigues dos Santos, Geraldo Eustáquio Moreira
206-226
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24028
Appropriation of written language
A study on pedagogical intervention in the development of children in early childhood education
Thais Danielle Camargo, Claudia Maria Petchak Zanlorenzi
227-240
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.23586
Acquisition of learning in a playful way
the contributions of pedagogical workshops in the bra-zilian sign language (libras) for teacher training
Francisca Edivania Gadelha Dias, Gustavo Cunha de Araújo
241-256
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.23543
Research on social representations in the amazon region –Brasil
Claudio Gustavo Borges de Aguiar, Patricia Ortiz Monteiro
257-271
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.25184
Bread and roses or a study of social sex relationships through a Ken Loach film
Marcus Vinícius Costa da Conceição
272-284
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24808
The interactive digital book and children's subjectivity
Débora Necochea
285-298
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.22592
Analysis of the use of dialectical mediation methodology and active methodologies during the COVID-19 pandemic
Edilson Moreira de Oliveira, Dawson Tadeu Izola, Giuseppe Ricardo Passarini
299-306
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.21272
The contribution of researches about associativism phase to the study of teachers' organization and collective action
Danusa Mendes Almeida, Antonia Rozimar Machado e Rocha, Ivan Carlos Costa Martins
307-322
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24962
Resenhas
Resenha da obra de Roggero, Rosemary (org.). Caixa de Pandora
Práticas Sociais de Ges-tão Educacional e de Gestão Escolar em Tempos de Pandemia. 1. ed. São Paulo: BT Acadêmi-ca, 2022. 345 p
Aline Belle Legramandi, Rosemary Roggero
323-326
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.25077
Tonello, Denise. Portfólio
Pra que te quero? 2. ed. São Carlos: Pedro & João, 2022
Fernanda Aparecida dos Santos Carregari, José Eustáquio Romão
327-331
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n2.24685
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians