No. 50 (2024): Fluxo contínuo

A edição especial de n. 50 da Revista Dialogia tem como foco temático EDUCAÇÃO STEAM: FORMAÇÃO, PERCEPÇÕES E PRÁTICAS SOB OLHARES DE BRASIL E PORTUGAL, abordará uma ação resultante da parceria entre a Universidade Aberta - Portugal (Unidade de Missão dos Centros Locais de Aprendizagem de Coruche e de Montijo) e o GRUPETEC (Grupo de Pesquisa em Educação, Tecnologias e Cultura Digital) vinculado ao CNPq e Universidade Nove de Julho/São Paulo/Brasil, especificamente, pretende-se contemplar temáticas derivadas do evento intitulado TRILHAS FORMATIVAS: A FORMAÇÃO DE PROFESSORES EM TEMPOS DE EDUCAÇÃO STEAM, promovido no dia 10 de abril de 2024.

 

Published: 2024-11-07

Editor's note

  • Educação STEAM: formação, percepções e práticas sob olhares de Brasil e Portugal

    Adriana Aparecida de Lima Terçariol, Patricia Aparecida Bioto, Daniela Melaré Vieira Barros, Lara Caeiro, João Barnabé
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27833

Dossiê n. 50 "Edição Especial - Educação STEAM"

  • Training tracks: mobilizing knowledge and teacher interactions beyond Brazil/Portugal

    Adriana Aparecida de Lima Terçariol, Fernanda Pereira da Silva, João Barnabé, Lara Caeiro
    e27645
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27645
  • STEAM education: concept, brief history, guidelines and practice

    Stephani Vilela Ferreira Custodio, Thais de Almeida Rosa
    e27419
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27419
  • Contribution of workshops on active methodologies for the professional development of teachers in a municipal network in Santa Catarina

    Valdir Lamim-Guedes
    e26304
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.26304
  • The impacts of CO2 on plants: cultivating environmental awareness in students through an investigative activity

    Daniel Bastos Souza Filho, Fabrício Bonfim Sudério
    e26414
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.26414
  • ePortfólios como recursos de carreira – programa online com estudantes do ensino superior

    Susana Henriques; Maria de Fátima Goulão, Daniela Barros
    e27399
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27399
  • Educational Robotics, advances and challenges for integrated high school and technical education

    Romeu Afecto, Andressa Algayer da Silva Moretti, Lucimara de Sousa Teixeira
    e27415
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27415
  • A new approach using simulation of physical models with augmented reality to teach electrical engineering: a case study using electromagnetism

    Natan Menegasse, Cleber Dias
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27417
  • STEAM Education and Teacher Training in Brazil: Perspectives and Challenges for Brazilian Schools

    Ronaldo Lasakoswitsck
    e27504
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27504
  • Ham radio as an innovative tool in STEM education: a literature review

    Moisés Figueiredo da Silva, Luciano Henrique Trindade, Antonio Pires Barbosa
    e27563
    DOI: https://doi.org/10.5585/49.2024.27563
  • Creativity, innovation and entrepreneurship in academic training with project-based learning integrated with STEAM

    Lilian Amatucci Gazoti; Dalva Célia Henriques Rocha Guazzelli
    e27614
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27614
  • Maker culture and methodology in teacher education: a creative, interdisciplinary, innovative, sustainable and inclusive proposal

    Katia Valeria Pereira Gonzaga, Vania Gabriela Dias Graça, Paula Quadros-Flores
    e27733
    DOI: https://doi.org/10.5585/50.2024.27733