Deleuzian inspiration to think education in science

Authors

  • Maria Neide Ramos Universidade Federal do Pará
  • Maria dos Remédios de Brito Brasil

DOI:

https://doi.org/10.5585/dialogia.N23.5626

Keywords:

Deleuze. Science Teaching. Creative Thinking

Abstract

This paper, as an essay, mobilizes Gilles Deleuze’s conceptual thought to think othercreative and inventive ways for education to Science. With this intent, some inspiring works ofthe author, including Difference and Repetition and Proust and signs, are taken to mark theidea that learning takes place through creative thinking. So, think a movement in education by Science by less dogmatic lines that can promote affirmative and inventive actions in educational practice, opening spaces for other ways to teach and learn more joyful

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Neide Ramos, Universidade Federal do Pará

Professora da rede publica de ensino. Graduada em Ciências Naturais, pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Mestre em Educação em Ciencias pelo Instituto de Educação Matemática e Científica/IEMCI-UFPA. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matematica - do mesmo Instituto acima mencionado.   

Maria dos Remédios de Brito, Brasil

Graduada em Filosofia pela Universidade Federal do Pará. Professora da Universidade Federal do Pará; Instituto de Educação Matemática e Científica.

Published

2016-05-04

How to Cite

RAMOS, Maria Neide; DE BRITO, Maria dos Remédios. Deleuzian inspiration to think education in science. Dialogia, [S. l.], n. 23, p. 137–146, 2016. DOI: 10.5585/dialogia.N23.5626. Disponível em: https://uninove.emnuvens.com.br/dialogia/article/view/5626. Acesso em: 19 oct. 2024.

Issue

Section

Artigos