Positioning for Global Brands: A Bibliometric Study of Scientific Production in the Area

Authors

  • Victor Sciasci FCAV UNESP
  • Sheila Farias Alves Garcia FCAV / UNESP
  • Lesley Carina do Lago Attadiai Galli FCAV UNESP

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v11i2.2332

Keywords:

Market positioning, Global brands, Marketing.

Abstract

This exploratory study aimed to produce bibliometric indicators that would represent the scientific literature on "global brand positioning," published in the last five years (2007-2011), based on the following journals: Journal of International Marketing, The Journal of Consumer Marketing , Journal of Marketing Research and Journal of Product & Brand Management. For this purpose, we performed a descriptive, quantitative approach, using the bibliometric method. As a result, it was observed that the frequent theme in selected journals within five years (2007-2011) accounted for 6% of total publications. Note a trend in the development of collaborative articles, with the participation of three or more authors. It appears that the theories most prominently among the articles are Country of Origin Effect (COE), Standardization vs. Globalization, Consumer Behavior and Brand Equity.

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Author Biographies

Victor Sciasci, FCAV UNESP

Graduado em Administração pela FCAV Unesp Jaboticabal. Autor do Trabalho de Conclusão de Curso que recebeu o "Prêmio Administração" (melhor trabalho, alto valor científico), Coordenadoria de Trabalhos de Graduação da FCAV / UNESP Jaboticabal

Sheila Farias Alves Garcia, FCAV / UNESP

Professora do Departamento de Economia Rural FCAV/Unesp Jaboticabal/Área de Marketing Possui doutorado em Administração de Empresas pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo - FEA/USP (2007), mestrado em Administração de Empresas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (1998) e graduação em Comunicação Social, com habilitação em Publicidade e Propaganda e concentração em Marketing, pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (1987). Atualmente é professora assistente doutora da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Campus Jaboticabal. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Marketing, Comunicação, Vendas, Negociação e Internacionalização.

Lesley Carina do Lago Attadiai Galli, FCAV UNESP

Professora do Departamento de Economia Rural/FCAV Unesp Jaboticabal Área de Estratégia. Graduada em Administração pela FEA USP, campus Ribeirão Preto. Mestrado em Engenharia da Produção pela UFSCar. Doutorado em Administração de Empresas pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo - FEA/USP

Published

2012-09-05

How to Cite

Sciasci, V., Garcia, S. F. A., & Galli, L. C. do L. A. (2012). Positioning for Global Brands: A Bibliometric Study of Scientific Production in the Area. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 11(2), 69–95. https://doi.org/10.5585/remark.v11i2.2332