Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Focus and Scope
Peer Review Process
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Open Access Policy
Copyright Policy
Conflitos de Interesses
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 2: Artigos
Vol. 8 No. 2: Artigos
(Jan./jun. 2006)
Published:
2006-12-01
Editor's note
Educação e financiamento: duas décadas de social-democracia no Brasil
José Rubens Lima Jardilino
263-272
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.469
Artigos
Fundeb: advances, limits and perspectives
Luis de Sousa Junior
275-290
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.470
Public policies of Education Financing in Brazil
João Cardoso Palma Filho
291-312
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.471
The relationship between variations in municipalities' financial commitment education and the students' performance
Marcos Paulo Pereira da Anunciação, Robert Evan Verhine
313-328
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.472
The effects of Fundef inductive character in São Paulo State: a case study about Canitar and Pedrinhas Paulista cities
José Luiz Guimarães, Fernando Frei
329-360
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.473
Financing education in Brazil - marches and countermarches
José Eustáquio Romão
361-384
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.474
State Government of Paraná: politics and investments on educational public system (1889-1930)
Maria Cecília Marins de Oliveira
385-406
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.475
Planfor - State reform and the flexible accumulation: weaving invisible wires
Georgia Sobreira dos Santos Cêa
407-426
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.476
Higher education in Brazil: marketing, regulation and strategies
André Sathler Guimarães, Valdemir Pires
427-448
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.477
The expansion policy of the higher education: the laborer class goes to the campus
Carlos Bauer
449-470
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.478
Resenhas
Estudos de complexidade
Gabriel Perissé
473-476
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.479
Formar à esquerda: processos de educação política no PT e na CUT – um estudo sobre a Fundação Nativo Natividade
Carlos Bauer
477-478
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.480
A qualidade do ensino na escola pública
Verone Lane Rodrigues
479-482
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.481
Formazione insegnante. I fabbisogni formativi e lo sviluppo professionale degli insegnanti nel contesto della riforma del sistema scolastico italiano
J. J. Queiroz
483-488
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v8i2.482
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Brasil)
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians