The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies

Authors

  • Daniel Rodrigues Uniersidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI) - Campus Erechim
  • Rafael Teixeira UNISINOS

DOI:

https://doi.org/10.5585/ijsm.v14i1.2050

Keywords:

Empreendedorismo, Empreendedorismo Corporativo, Implementação de Estratégias, Execução de Estratégias, Barreiras.

Abstract

The process of implementation of strategy in organizations, as pointed by some researches, rarely achieve an outcome above 20%, which suggests the existence of a gap between what is planned and what effectively is carried out. The aim of this essay is to establish a connection between two of the most used subjects on the strategy field, supporting solutions to the problems of the implementation of strategy through the employment of corporative entrepreneurship. As result, six propositions are presented that point to the corporative entrepreneurship as a viable solution to some of the main problems to the implementation: an unsuitable translation of the strategy and vision, inefficient communication of strategy, lack of commitment, performance and leadership competence, and finally, power system and status quo of the cultural organization. Future sketches indicate the empiric investigation of suggested proposals.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Daniel Rodrigues, Uniersidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI) - Campus Erechim

Daniel Rodrigues é Mestre em Administração pela UNISINOS e Gestor dos Cursos de Pós-Graduação em Administração na URI Erechim. Tem experiência profissional e acadêmica na área de Cadeia de Suprimentos, Administração Estratégica e Estatística aplicada a Administração, com interesse de pesquisa nos seguintes temas: Administração Estratégica, Estatística Aplicada a Administração (análise quantitativa de dados), Cadeia de Suprimentos e Gestão de Projetos.

Rafael Teixeira, UNISINOS

Rafael Teixeira é Ph.D. em Management pela Clemson University (Carolina do Sul, EUA), mestre em Administração pela Unisinos, especialista em Marketing pela FGV-RJ e graduado em Administração pela UFRGS. Atualmente é professor do programa de pós-graduação em Administração da Unisinos e editor da BASE - Revista de Administração e Contabilidade da Unisinos. Tem experiência profissional nas áreas de marketing e serviços e artigos publicados em periódicos científicos como Journal of Cleaner Production, Information Management & Data Systems, Journal of Global Information Management, Journal of Operations and Supply Chain Management, Brazilian Administration Review, Revista de Administração de Empresas, Gestão e Produção, entre outros. Seus interesse de pesquisa envolvem os seguintes temas: supply chain management, service strategy, operations strategy, strategic management, and decision making behavior.

Published

01.03.2015

How to Cite

Rodrigues, D., & Teixeira, R. (2015). The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies. Revista Ibero-Americana De Estratégia, 14(1), 60–75. https://doi.org/10.5585/ijsm.v14i1.2050