Analysis of The Journal of Marketing’s Production from 2014 to 2016

Authors

  • Artur Machado Motta FECAP
  • Edson Sadao Iizuka Centro Universitário FEI

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v17i4.3894

Keywords:

Bibliometric. Journal of Marketing. Marketing Methodology. Scientific Production.

Abstract

Study Purpose: The objective of this study is to analyze Journal of Marketing’s (JM) publications, identifying elements that can be used in high impact research and in the academic environment. Methodology / approach: In this bibliometric study 123 papers from JM and 9,351 references used by them were analyzed. The paper’s analysis included authors and their countries, institutions, editors, supports, methodologies, keywords, themes and structures from the titles, abstracts and results. The references’ analysis included the journals, the themes, the publication’s cycles and the frequencies. Relevance / originality: High-impact journals publication is sought after by researchers from the different areas of knowledge. In Marketing, the JM is the journal with the highest academic impact and its publications tend to indicate the state of the art in Marketing. Main results: Authors Rajdeep Grewal and Jan Wieseke published the most. The methodology used was predominantly quantitative. The most frequent themes were "Products, Brands, Communication and Price" and " Marketing Strategies and International Marketing". 27% of the references were published less than 5 years before the article and 35% were repeated in more than two papers. The main references by topic are also presented. Theoretical / methodological contributions: The results allow (1) researchers to adjust their work, increasing the possibility of high impact publications, (2) academics to identify references for high quality teaching, and (3) national journals to reflect on how to expand their relevance.

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Author Biographies

Artur Machado Motta, FECAP

Graduado em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (1996), CEAG com ênfase em marketing pela FGV-EAESP (2000), Mestre em Administração de Empresas pela FGV-EAESP (2009) e Doutorando na linha Estratégia de Marketing da FGV-EAESP com bolsa Capes . Atualmente é gestor de marketing e professor no Centro Universitário FECAP, nas áreas Administração Geral (Estudos de Casos, Jogos de Empresas), Marketing, Empreendedorismo, Inovação e Varejo. Também leciona na ESPM nas áreas de Marketing e Estratégia. Possui mais de 20 anos de carreira executiva em posições de lideranças com passagem por empresas de bens de consumo, indústria farmacêutica, tecnologia e consultoria. Atuou na industria, distribuição e varejo, empresas multinacionais e nacionais, B2B e B2C.

Edson Sadao Iizuka, Centro Universitário FEI

Graduado (1996), Mestre (2003) e Doutor (2008) em Administração Pública e Governo pela EAESP-FGV. Especialista em Liderança para o Terceiro Setor (1999) e ex-trainee GIFE (programa que foi apoiado pela Fundação Kellogg - 1998/1999). É vice-presidente da ANGRAD (Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração) eleito para o biênio 2016-2017. Foi escolhido como Editor Científico da Revista Administração Ensino e Pesquisa - RAEP (qualis B1) para o biênio 2018-2019. É docente no curso de Graduação em Administração do Centro Universitário FEI (desde 2013) e pertence ao corpo docente permanente do Programa de Mestrado e Doutorado em Administração do Centro Universitário FEI (desde 2013). Tem como principais temáticas de pesquisa: Gestão Social; Inovação na Gestão Pública Local; Ensino e Aprendizagem em Administração, Negócios Sociais e Empreendedorismo (ênfase no Empreendedorismo Social).

Published

2018-09-10

How to Cite

Motta, A. M., & Iizuka, E. S. (2018). Analysis of The Journal of Marketing’s Production from 2014 to 2016. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 17(4), 575–589. https://doi.org/10.5585/remark.v17i4.3894