CREATING BUSINESS VALUE OF FRANCHISES IN BRAZIL FROM THE PERSPECTIVE OF THE FRANCHISOR <BR> DOI: 10.5585/remark.v8i1.2128

Authors

  • Rodolfo Leandro de Faria Olivo professor assistente da Faculdade Comunitária de Campinas - FAC
  • Eduardo Crivelaro Especialista em Finanças de Empresas pela Universidade Mackenzie
  • Sergio Gozzi Professor titular da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - FEA/USP
  • Marly Cavalcanti Professora titular-graduação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - FEA/USP

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v8i1.2128

Keywords:

Business Model, Economic Value, Franchising.

Abstract

The franchising business model is widely known, and a variety of academic theories try to explain it as an organizational phenomenon. This paper aims at discussing the applicability of such theories in Brazil, considering empirical evidences of the country’s industry. Thus, it aims at explaining the reasons why Brazilian businessmen are more likely to adopt this business model, using as the methodology the economic value of the franchising study.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rodolfo Leandro de Faria Olivo, professor assistente da Faculdade Comunitária de Campinas - FAC

Mestrando em Administração – FEA/USP

Eduardo Crivelaro, Especialista em Finanças de Empresas pela Universidade Mackenzie

Especialista em Finanças de Empresas pela Universidade Mackenzie

Sergio Gozzi, Professor titular da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - FEA/USP

Doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo - FEA/USP

Marly Cavalcanti, Professora titular-graduação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - FEA/USP

Livre-Docente em Planejamento Estratégico pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.

Published

2010-03-24

How to Cite

Olivo, R. L. de F., Crivelaro, E., Gozzi, S., & Cavalcanti, M. (2010). CREATING BUSINESS VALUE OF FRANCHISES IN BRAZIL FROM THE PERSPECTIVE OF THE FRANCHISOR <BR> DOI: 10.5585/remark.v8i1.2128. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 8(1), 93–111. https://doi.org/10.5585/remark.v8i1.2128