Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 1 (2022): (jan./jun.)
Vol. 21 No. 1 (2022): (jan./jun.)
Published:
2022-06-30
Editorial
Em companhia de Hércules
Carlos Bauer, Elaine Teresinha Dal Mas Dias
1-4
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.22413
Artigos
Pandemic education perspectives of Paulo Freire and Waldorf pedagogies
José Eustáquio Romão, Patricia Evangelisti
5-17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.19794
The methodological “arting” through the affirmation of memory spaces
Edicarla Correia de Sá, Maria José Souza Pinho
18-37
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.21487
Perceptions of integrated-high-school dropouts in the municipality of São Paulo
Marcio de Paula Evangelista, Maria do Carmo Meirelles Toledo Cruz, Julio Gomes Almeida
38-50
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.20931
The research line “Education, History and Policies” of PPGEdu/UNISINOS: perspectives on education research
Julian Silveira Diogo de Ávila Fontoura
51-67
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.21372
The teaching of mathematics for the deaf in specialized journals: a trend balance of academic-professional production (1974-2020)
Carla Cazelato Ferrari, Corina de Albuquerque e Silva
68-81
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.20935
Intermidialidade em Mary Poppins: cruzamento de fronteiras midiáticas e metodológicas
Juliana Azevedo de Queiroz, Genilda Azerêdo
82-95
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.21327
Two different films in the classroom: the argentine relatos selvagens (2014) and the brazilian Durval Discos (2002) as objects of analysis about the individual in society
Luiz Eduardo Pinto Barros
96-114
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.20756
Drawings with stories and play scenes in children's psychotherapy online
Rosa Maria Lopes Affonso, Thais Teixeira
115-131
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.21345
Common mental disorders among graduate programs secretaries
Ana Cibele de Oliveira Barbosa, Fernando Martins Carvalho
132-147
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.21045
Notes on the role of religious congregations in the migration process of italians to Paraná
Luciano José toller, Evelyn de Almeida Orlando
148-162
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v21n1.21677
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians