Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 1 (2024): (jan./jun.)
Vol. 23 No. 1 (2024): (jan./jun.)
Published:
2024-06-28
Editorial
Editorial
Cadernos de Pós-Graduação, v. 23, n. 1, 2024
Carlos Bauer
1-3
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.26663
Artigos
Influence of innovative European educational experiences in the Portuguese new school Joaquim Tomás (1863-1973)
Ernesto Candeias Martins
4-16
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.26165
Youth organizations and the mass movement as a stage for youth resistance
Andréa Wahlbrink Padilha da Silva, Conceição Paludo
17-30
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.22917
Classes integrais at colégio estadual do Paraná
the teaching of the english language
Sofia Bocca, Rosa Lydia Teixeira Corrêa
31-42
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.24003
Intergenerational relations and technical professional education
José Carlos de Medeiros, Paula Daniela da Silva Monciatti, Roberto Kanaane
43-55
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.24185
The relationship between popularization of science and the sts approach
the importance for science education youth resistance
Fernando Barcellos Razuck, Renata Cardoso de Sá Ribeiro Razuck
56-69
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.24375
Main trends of research on challenges related to the continuing education of biology teachers in the period from 2015 to 2020
Lara Cristina Sanca Ferretti de Oliveira, Márcia Mendes de Lima, Nilton Alves da Silva
70-82
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.24417
The voice of the absent in everyday school
Rosiley Teixeira , Andrea de Sousa Araujo
83-92
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.25099
Resenhas
Ludicidade e atividades lúdicas na prática educativa
compreensões conceituais e proposições. São Paulo: Cortez, 2022
Gabriela Amorim Ribeiro
93-97
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.25445
História e resistência da educação libertária no Brasil, de Marcelo Luiz Costa e Carlos Bauer. São Paulo
Amazon Independently published, 2021
Alessandro Rubens de Matos
98-101
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.26610
BARROS, Adelir Aparecida Marinho de. Educação Infantil
Saberes Docentes Revelados nas Práticas Pedagógicas no Cotidiano Escolar. São Paulo: Editora Dialética, 2023. 112 p
Renata Dansiguer Santos do Nascimento, Maurício Pedro da Silva
102-105
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n1.25579
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians