Contagious Content: Viral Video Ads Identification of Content Characteristics that Help Online Video Advertisements Go Viral

Autores/as

  • Yentl Knossenburg
  • Roberto Nogueira
  • Paula Chimenti

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v15i4.3385

Palabras clave:

virality, marketing innovation, innovative marketing strategies, viral video content, Structural Equation Modeling

Resumen

Why do some online video advertisements go viral while others remain unnoticed? What kind of video content keeps the viewer interested and motivated to share? Many companies have realized the need to innovate their marketing strategies and have embraced the newest ways of using technology, as the Internet, to their advantage as in the example of virality. Yet few marketers actually understand how, and academic literature on this topic is still in development. This study investigated which content characteristics distinguish successful from non-successful online viral video advertisements by analyzing 641 cases using Structural Equation Modeling. Results show that Engagement and Surprise are two main content characteristics that significantly increase the chance of online video advertisements to go viral.  

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Biografía del autor/a

Yentl Knossenburg

MBA candidate of Coppead, UFRJ. Graduated with a Master in Marketing Management at Erasmus University Rotterdam, The Netherlands.

Roberto Nogueira

Roberto Nogueira é professor da Área de Estratégia, Organizações e Sistemas de Informação do Instituto Coppead de Administração, da Universidade Federal do Rio de Janeiro, na qual leciona desde 1983 e ocupa a Cátedra Globo de Estratégia e Mídias Digitais. É Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo, Mestre em Administração pelo Coppead e Graduado em Economia e Informática pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro.

Paula Chimenti

Paula Chimenti é professora da Área de Estratégia, Organizações e Sistemas de Informação do Instituto Coppead de Administração, da Universidade Federal do Rio de Janeiro aonde coordena o programa COPPEAD Marketing e é Vice-Coordenadora do Centro de Estudos em Estratégia e Inovação. É Doutora em Administração pelo Instituto Coppead, da Universidade Federal do Rio de Janeiro. Possui Mestrado em Administração e Especialização em Marketing pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, pela qual se graduou em Comunicação Social.

Publicado

2016-11-25

Cómo citar

Knossenburg, Y., Nogueira, R., & Chimenti, P. (2016). Contagious Content: Viral Video Ads Identification of Content Characteristics that Help Online Video Advertisements Go Viral. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 15(4), 448–458. https://doi.org/10.5585/remark.v15i4.3385