Marketing Research: Current State and Next Steps

Authors

  • Naresh K. Malhotra Scheller College of Business, Georgia Institute of Technology, EUA

DOI:

https://doi.org/10.5585/bjm.v17i5.4172

Abstract

We highlight the current state-of-the-art and identify trends that are likely to shape the role of marketing research in the future. We discuss the growing importance of marketing research and some of the factors that are driving its importance. The redefinition of the marketing researcher and the line of demarcation between marketing research and marketing management, and thus the distinction between marketing researchers and marketing managers, that is becoming thinner and thinner, is described. The sheer availability of secondary data is driving their importance. In a paradigm shift, more and more marketing research is and will be undertaken as part of normal on-going business operations, rather than in response to specific marketing problems or opportunities. 

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Author Biography

Naresh K. Malhotra, Scheller College of Business, Georgia Institute of Technology, EUA

Dr. Naresh K. Malhotra é Senior Fellow, Georgia Tech CIBER e Regents Professor Emeritus, Scheller College of Business, Georgia Institute of Technology, EUA . Obteve vários prêmios e honrarias, como por exemplo, em 1987 foi aquele que mais publicou artigo científicos nos EUA entre 1980 e 1985 ou o recordista de publicações no Journal of Health Care Marketing, no Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS) e na International Marketing Review. Ele publicou mais de 100 artigos em importantes revistas científicas, incluindo o Journal of Marketing Research, Journal of Consumer Research, Marketing Science, Management Science, Journal of Marketing, Journal of Academy of Marketing Science, Journal of Retailing, Journal of Health Care de Marketing etc. Vários artigos têm recebido prêmios de melhor trabalho de pesquisa. Ele foi Chairman da Academy of Marketing Science Foundation, 1996-1998, e seu presidente no período de 1994-1996, e Chairman, Board of Governors, 1990-1992. Ele é um Distinguished Fellow of the Academy and Fellow, Decision Sciences Institute. Ele é o editor fundador da Review of Marketing Research e serviu como Editor Associado de Decision Sciences por 18 anos e atuou como Section Editor, Health Care Marketing Abstracts, Journal of Health Care Marketing. Além disso, ele é membro do Conselho Editorial de oito revistas. Ele foi professor visitante em 33 países. Seu livro, intitulado Pesquisa de Marketing: uma orientação aplicada é emblemático. Este livro foi traduzido para o chinês, espanhol, Russo, Português, húngaro, francês, bahasa da Indonésia, e japonês. Além das oito traduções, este livro também tem várias edições em inglês, incluindo a América do Norte Internacional, Europa, Índia e Austrália e Nova Zelândia. O livro recebeu a adoção generalizada nos níveis de graduação e pós-graduação, com mais de 150 escolas de usá-lo apenas nos EUA e está sendo usado em mais de 100 países. Dr. Malhotra é consultor em organizações empresariais, sem fins lucrativos e de governo nos EUA e no exterior e tem servido como um perito em processos legais e regulamentares. Ele tem conhecimento especializado em análise de dados e métodos estatísticos. Ele é o vencedor de inúmeros prêmios e honrarias para pesquisa, ensino e serviço à profissão, incluindo a Academy of Marketing Science, Marketing de Outstanding Teaching Excellence Award de 2003.

Published

2018-09-18

How to Cite

Malhotra, N. K. (2018). Marketing Research: Current State and Next Steps. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 17(5), 647–665. https://doi.org/10.5585/bjm.v17i5.4172