Internet Purchase Decision: An Analysis from Time of Social Media Use and Interactive with Brand

Authors

  • Maicon Souza Menegatti Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste
  • Ivano Ribeiro Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste
  • Marcelo Roger Meneghatti Universidade Nove de Julho - Uninove
  • Fernando Antonio Ribeiro Serra Universidade Nove de Julho - Uninove

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v16i1.3353

Keywords:

Online Market, Social Networks, Consumer Decision Process.

Abstract

Several variables that can motivate or inhibit a purchase decision in e-commerce still deserve investigation. In this article, we specifically analyze the influence of the perception of time of use in social media and the level of interactivity with the brand on declared online purchases. The research was conducted with 99 questionnaires completed by social media users through the snowball method. From multiple linear regression models two research hypotheses were tested. The results provide strong evidence that the degree of interactivity with the brand with positive and significant influences declared in online purchases. We also verified that the perception of time of use in social media does not affect the purchase process. These results further the understanding of the potential factors that explain online shopping behavior, which is the main contribution of this paper.

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Author Biographies

Maicon Souza Menegatti, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste

Bacharel em Administração pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná – Unioeste.

Ivano Ribeiro, Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste

Doutor em Administração pela Universidade Nove de Julho - Uninove. Professor do Programa de Mestrado Profissional em Administração da Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste.

Marcelo Roger Meneghatti, Universidade Nove de Julho - Uninove

Aluno de Doutorado do Programa de Mestrado e Doutorado em Administração da Universidade Nove de Julho - Uninove. Professor do Centro de Ciências Sociais Aplicadas da Universidade Estadual do Oeste do Paraná - Unioeste.

Fernando Antonio Ribeiro Serra, Universidade Nove de Julho - Uninove

Doutor em Engenharia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro. Professor do Programa de Mestrado e Doutorado em Administração da Universidade Nove de Julho – Uninove.

Published

2017-03-31

How to Cite

Menegatti, M. S., Ribeiro, I., Meneghatti, M. R., & Serra, F. A. R. (2017). Internet Purchase Decision: An Analysis from Time of Social Media Use and Interactive with Brand. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 16(1), 41–54. https://doi.org/10.5585/remark.v16i1.3353