Perception of Factors Erosion in Samsung’s Brand Building Process in Brazil

Authors

  • Camila da Silva Schmitt Furb - Universidade Regional de Blumenau
  • Edson Roberto Scharf Furb - Universidade Regional de Blumenau

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v15i5.3047

Keywords:

Strong Brands, Building Brands, Erosion Factors of Brands, Marketing Strategies, Samsung.

Abstract

Due to hypercompetitiveness the market, the concern and the need to properly plan the marketing strategies are essential (Too, Harvey & Too, 2010). This area marks are used by companies as a strategy to create value and differentiation so that they can distance themselves from this competition. Strong brands tend to create a lasting competitive advantage (Tavares, 1998; Bedbury, 2002; Keller & Machado, 2006; Aaker, 2007; Scharf, 2007). But even consolidated in the market, strong brands were vulnerable to the factors that cause erosion. In this context, this paper aims to establish the perception of erosion factors in building strong brands process, analyzing the corporate strategic actions and worked for Samsung brand in Brazil. To answer the questions sported primary data filed in interviews with executives of the brand strategists were used, and information arising also from secondary data with documentary analysis of published articles on the brand investigated. As set to erosion factors, some were entirely as perceived by the executive erosion, as is the case with the proliferation of competing and pressure for short-term results. By analyzing the information it encompassed the establishment of other factors that erode the brand perspective in the Brazilian context.

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Author Biographies

Camila da Silva Schmitt, Furb - Universidade Regional de Blumenau

Possui graduação em Administração com ênfase em Comércio Exterior (2011) pela Fundação Universidade Regional de Blumenau - FURB, como também mestrado em Administração - Marketing (2014). Professora da FURB, lecionando Logística Internacional e vertentes como, Logística Empresarial, Cadeia de Suprimentos e Estratégia e Planejamento Logístico. Docência na Universidade do Vale do Itajaí - UNIVALI, responsável no Campus Itajaí pela disciplina Marketing Digital no curso de Administração e no Campus Balneário Camboriú pela temática Canais de Marketing e Distribuição no curso de Tecnologia em Marketing.

Edson Roberto Scharf, Furb - Universidade Regional de Blumenau

Doutor em Engenharia e Gestão do Conhecimento na área de Marketing pela UFSC (2009), defendeu a tese Proposta de Valor Na Construção de Identidade de Marca: o Capital Humano Envolvido na Área Mercadológica. É mestre em Administração (1999), especialista em Marketing (1992) e graduado em Administração (1988). Foi um dos vencedores do I Prêmio Produção Discente EGC/UFSC 2004-2009, na categoria Produção Doutorado. Líder do Grupo de Estudos em Marketing, Estratégias de Mercado e Marca, no CNPQ. Autor dos livros Gestão do Conhecimento Aplicada ao Marketing e Administração na Propaganda, é editor do blog marcatwain.blogspot.com e diretor de planejamento da Greyhound Comunicação.

Published

2016-12-05

How to Cite

Schmitt, C. da S., & Scharf, E. R. (2016). Perception of Factors Erosion in Samsung’s Brand Building Process in Brazil. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 15(5), 593–608. https://doi.org/10.5585/remark.v15i5.3047