Bibliometric Study: Guidelines on its Application

Authors

  • Filipe Quevedo-Silva Universidade Nove de Julho
  • Eduardo Biagi Almeida Santos Universidade Nove de Julho
  • Marcelo Moll Brandão Universidade Nove de Julho
  • Leonardo Vils Universidade Nove de Julho

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v15i2.3274

Keywords:

Bibliometrics, Bibliometrics in marketing, Priming, Bibexcel, Exploratory Factor Analysis, Review

Abstract

The use of bibliometric techniques is a common practice in researches in applied social sciences. Its application helps in understanding of new issues and identifying trends for future researches. The purpose of this paper was to present the characteristics of a bibliometric study and its benefits, in order to help new researchers to have greater familiarity with this technique, through a didactic example addressing the theme of priming and advertising.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Filipe Quevedo-Silva, Universidade Nove de Julho

Doutor em Administração. Professor do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Nove de Julho

Eduardo Biagi Almeida Santos, Universidade Nove de Julho

Doutor em Administração pela Universidade Nove de Julho

Marcelo Moll Brandão, Universidade Nove de Julho

Doutor em Administração. Professor do Programa de Pós-graduação em Administração da Universidade Nove de Julho

Leonardo Vils, Universidade Nove de Julho

Doutorando em Administração pela Universidade Nove de Julho

Published

2016-06-08

How to Cite

Quevedo-Silva, F., Almeida Santos, E. B., Brandão, M. M., & Vils, L. (2016). Bibliometric Study: Guidelines on its Application. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 15(2), 246–262. https://doi.org/10.5585/remark.v15i2.3274