Technological Usage Prediction among Public School Students: Case Study over Netbook’s Usability and Acceptance

Authors

  • Everaldo Marcelo Souza da Costa Universidade da Amazônia
  • Emílio José Montero Arruda Filho Universidade da Amazônia

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v14i4.2942

Keywords:

Usage Behavior, Quantitative Method, Educational Sector, Justification, Technological Convergence.

Abstract

This work contemplates an analysis of period prior to delivery of the netbook, students from a public school in Belém-Pa. The objective is to verify the usability expectations of this technology for the same. The Technical chosen the purpose of this research was a survey, with online data collection and quantitative analysis, whose variables come from the marketing literature. Finally, let us reason together that students predict accept technological equipment, if it has similar technology to known by them, within hedonic values with utilitarian justifications of use.

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Author Biographies

Everaldo Marcelo Souza da Costa, Universidade da Amazônia

Graduado em Licenciatura Plena em Matemática (UEPA), Mestre em Administração (UNAMA), Doutorando em Administração (UNAMA).

Emílio José Montero Arruda Filho, Universidade da Amazônia

Pós-Doutorado na Fundação Getúlio Vargas (FGV-EAESP) no departamento de mercadologia (MCD) (2012/2014). Doutor em Marketing para Estratégia de Empresas pela Università Degli Studi di Bergamo (Italy), Março de 2009. Esteve como visitante na University of Rhode Island (USA) com o Grupo RITIM (Research Institute for Telecommunications and Information Marketing), no período de set/2007 à jun/2008. Graduado em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Pará (1995) e mestre em Engenharia Elétrica pela mesma Universidade (1998). 

Published

2015-12-18

How to Cite

Costa, E. M. S. da, & Arruda Filho, E. J. M. (2015). Technological Usage Prediction among Public School Students: Case Study over Netbook’s Usability and Acceptance. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 14(4), 468–478. https://doi.org/10.5585/remark.v14i4.2942