Quality Function Deployment – QFD As a Strategic Marketing Tool

Authors

  • Rumeninng Abrantes dos Santos Universidade Metodista de Piracicaba – UNIMEP
  • Ana Rita Tiradentes Terra Argoud Universidade Metodista de Piracicaba – UNIMEP
  • Nadia Kassouf Pizzinatto Universidade Metodista de Piracicaba – UNIMEP
  • Pedro Domingos Antoniolli Universidade Metodista de Piracicaba

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v14i1.2893

Keywords:

QFD, Marketing, Quality, Customers.

Abstract

The Quality Function Deployment (QFD) is a structured method that aims to convert the needs and desires of customers in product quality characteristics. From its origins, more than forty years ago, it has been applied in various organizations in product development and improvement of existing products. This paper aims to show how QFD can be used as a strategic marketing tool. The research method is qualitative with bibliographical research. The results indicate that the use of the attributes of the "House of Quality" in the various sales stages is a market differentiation strategy and a wide applicability of QFD in marketing, transcending the boundaries of product design and production areas.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rumeninng Abrantes dos Santos, Universidade Metodista de Piracicaba – UNIMEP

Mestre em Administração. Professor da Fundação Universidade Federal do Tocantins – UFT

Ana Rita Tiradentes Terra Argoud, Universidade Metodista de Piracicaba – UNIMEP

Doutora em Engenharia de Produção. Professora permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração.Universidade Metodista de Piracicaba- UNIMEP.

Nadia Kassouf Pizzinatto, Universidade Metodista de Piracicaba – UNIMEP

Doutora em Administração.Professora permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração.Universidade Metodista de Piracicaba- UNIMEP.

Pedro Domingos Antoniolli, Universidade Metodista de Piracicaba

Doutor em Engenharia de Produção.Professor permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração.Universidade Metodista de Piracicaba- UNIMEP.

Published

2015-04-23

How to Cite

Santos, R. A. dos, Argoud, A. R. T. T., Pizzinatto, N. K., & Antoniolli, P. D. (2015). Quality Function Deployment – QFD As a Strategic Marketing Tool. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 14(1), 49–58. https://doi.org/10.5585/remark.v14i1.2893