Structural Equation Modeling with the Smartpls

Authors

  • Christian M. Ringle Universidade Tecnológica de Hamburg (Alemanha) e da Universidade de Newcastle (Austrália).
  • Dirceu da Silva Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo
  • Diógenes de Souza Bido Universidade Presbiteriana Mackenzie

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v13i2.2717

Keywords:

Structural Equation Modeling, SmartPLS, Partial Least Square, Marketing Application.

Abstract

The objective of this article is to present a didactic example of Structural Equation Modeling using the software SmartPLS 2.0 M3. The program mentioned uses the method of Partial Least Squares and seeks to address the following situations frequently observed in marketing research: Absence of symmetric distributions of variables measured by a theory still in its beginning phase or with little “consolidation”, formative models, and/or a limited amount of data. The growing use of SmartPLS has demonstrated its robustness and the applicability of the model in the areas that are being studied. 

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Author Biographies

Christian M. Ringle, Universidade Tecnológica de Hamburg (Alemanha) e da Universidade de Newcastle (Austrália).

Doutor pela Universidade de Hamburg - Professor da Universidade Tecnológica de Hamburg (Alemanha) e da Universidade de Newcastle (Austrália). 

Dirceu da Silva, Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo

Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Nove de Julho - Uninove

Diógenes de Souza Bido, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Doutor em Administração pela pela Universidade de São Paulo – USP - Professor do PPGA da Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Published

2014-05-23

How to Cite

Ringle, C. M., da Silva, D., & Bido, D. de S. (2014). Structural Equation Modeling with the Smartpls. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 13(2), 56–73. https://doi.org/10.5585/remark.v13i2.2717