Intervention proposal for improvements in the commercial management of an industry

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/iptec.v9i2.20032

Keywords:

Strategy, Business model canvas, SWOT

Abstract

The objective of this work was to present an intervention proposal for improvements in the commercial management of a glass factory located in Paraná. It is a technical report that, after holding meetings to learn about the company's structure, conversations with the coordinator of the commercial sector and the application of the tool, enabled a clearer view of the environment in which the company operates and of its business model. For data collection, online and face-to-face meetings were held, with the application of a diagnosis and the Business Model Canvas and SWOT Matrix strategic analysis tools, in addition to the analysis of the company's structure. In view of the situations raised with the application of the tools, it was possible to identify opportunities for improvement in order to assist the company in its development of the commercial area, as main proposals, the following were suggested: the standardization of the company's visual identity, creation of support material for salespeople and customers, increased involvement in social networks and the website, post-sales implementation, sales team training plan, and team engagement actions.

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Author Biographies

Liliane da Silva Castanhetti, Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE

Graduada em Ciências Econômicas pela Unioeste campus Cascavel-PR. Mestranda em Administração pela Unioeste campus Cascavel-PR.

Michelli Julhian Abegg Ceolin, Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE

Graduada em Administração pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (2012). Possui pós graduação em gestão industrial e manufatura enxuta - Lean Manufacture pela Faculdade de tecnologia Senai (2019) e especialização em inovação e gestão pela Faculdade Sebrae (2014). Atualmente é Mestranda em Administração pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)

Claudio Antonio Rojo, Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC

Pós-Doutor (2012) pela Universidade de São Paulo - FEA / USP. Doutor (2005) em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC. Mestre (2001) pela UFSC. MBA pela Universidade Estadual de Maringá - UEM. Bacharel (1990) em Administração pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná - UNIOESTE. É professor Associado da UNIOESTE, onde ministra Planejamento Estratégico na graduação e Cenários Estratégicos e Competitivos no Mestrado Profissional em Administração e no Mestrado em Contabilidade.

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Published

2021-11-29

How to Cite

Castanhetti, L. da S., Ceolin, M. J. A., & Rojo, C. A. (2021). Intervention proposal for improvements in the commercial management of an industry. Revista Inovação, Projetos E Tecnologias, 9(2), 239–254. https://doi.org/10.5585/iptec.v9i2.20032

Issue

Section

Relatos técnicos