Service Marketing Plan Applied to Educational Institution

Authors

  • Eduardo Roque Mangini Instituto Federal de São Paulo - IFSP.
  • André Torres Urdan Universidade Nove de Julho - UNINOVE.
  • Tatiana Ferrara Barros Universidade Nove de Julho - UNINOVE.
  • Marcos Cortez Campomar Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade - USP, FEAC/USP.

DOI:

https://doi.org/10.5585/iptec.v6i2.123

Keywords:

Marketing Plan, Action research, Educational institution

Abstract

In order to minimize errors and achieve business objectives, developing a service marketing plan becomes critical. Therefore, the objective of present work was to develop and apply a strategic marketing plan for a company that provides educational services. To achieve proposed goal, action research was used as method. Problem´s diagnosis is related to idle capacity of company around 420 possible places and unused rooms. The objective established in marketing plan was to increase market share by 25% (twenty percent) for year 2017. The marketing plan evaluated internal and external environment of company and proposed several actions related to communication and sales. The results obtained with implementation of a marketing plan can be considered satisfactory. Although the company was not able to reach the expected growth margin, the number of new registered customer visits exceeded 70% compared to previous year, company registering a 19% increase the number of new contracts, which market and reduction of idle rooms.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Eduardo Roque Mangini, Instituto Federal de São Paulo - IFSP.

Doutorando em Administração pela Universidade Nove de Julho - UNINOVE, São Paulo, (Brasil). Professor do Instituto Federal de São Paulo - IFSP, São Paulo, (Brasil). Pesquisador da Àrea de Marketing de Serviços, Comportamento do Consumidor, Desenvolvimento de Produtos e Inovação

André Torres Urdan, Universidade Nove de Julho - UNINOVE.

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo - USP, São Paulo, (Brasil). Professor do Programa de Pós Graduação em Administração - PPGA da Universidade Nove de Julho - UNINOVE. 

Tatiana Ferrara Barros, Universidade Nove de Julho - UNINOVE.

Doutora em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade - USP, FEAC/USP, São Paulo, (Brasil). Professora na Universidade Nove de Julho - UNINOVE

Marcos Cortez Campomar, Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade - USP, FEAC/USP.

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo - USP, São Paulo, (Brasil). Professor Titular do Departamento de Marketing da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo - FEA/USP, São Paulo. Professor Doutor da Universidade de São Paulo

Published

2018-07-01

How to Cite

Mangini, E. R., Urdan, A. T., Barros, T. F., & Campomar, M. C. (2018). Service Marketing Plan Applied to Educational Institution. Revista Inovação, Projetos E Tecnologias, 6(2), 01–15. https://doi.org/10.5585/iptec.v6i2.123

Issue

Section

Relatos técnicos