Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v. 4
Cadernos de Pós-graduação v. 4
Published:
2009-09-04
Editorial
Editor's Note
José Luis Vieira de Almeida
09-10
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1789
Resenhas
Entre a cas e o armazém. Relações sociais e experiência da urbanização, de São Paulo, 1850 - 1900, de Maria Luiza Ferreira de Oliveira
Marie Rose Dabul
165-168
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1805
Política e Educação
Superior education and development at São Paulo State
Paolo Nosella, Ester Buffa
49-64
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1794
Imaginary and bureucracy in public school: when reality subject fantasy, and subordinates the pedagogical
Miguel Henrique Russo
65-74
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1795
Suggestion of a fulltime school in the State of São Paulo - new challenges for a public school and for teachers formation
Luís Fábio Simões Pucci
75-84
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1796
Citizenship and democracy: the skills by service on the capitalism
Valmir Pereira
85-92
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1797
Pesquisa em Educação
The importance and the place of theory in the research
José J. Queiroz
13-18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1790
Research in an university: Theoretical referential: whant kind of thing is it?
José Eustáquio Romão
19-32
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1791
The theory in researching: the place and the importance of the theoretical referential in educational production
Ester Buffa
33-38
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1792
Focus group: an alternative in construction in educational research
Sandra Regina Gomes
39-46
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1793
Fundamentos da Educação
School education: the mediation like a transformation possibility
Carina Alves da Silva Darcoleto
95-110
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1798
To re-enchant the education: is it possible?
João Carlos Camolez, José Rubens Lima Jardilino
111-120
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1799
Identity and presentation of the professional tearching: the literacy like reserch document in the education
Wania Cecilia Sacco, José Rubens Lima Jardilino
121-128
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1800
Complexidade e Educação
Thought of the reform and the education
Marcos Antônio Lorieri
131-138
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1801
The superior order thought
Oswaldo Marques
139-146
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1802
Does poetry learn? Reconnecting myths and logos toward a complex thought
Deisy Camargo
147-154
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1803
A reading of shoolar indicipline registers by a complexity thinking reference
Cleide Rita Silvério de Almeida, Paulo Roberto Rodrigues Simões
155-162
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1804
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians