Educação e ética planetária

Authors

  • Isabel Cristina Petraglia UNINOVE, São Paulo
  • Maria Aparecida Flores de Cintra Vasconcelos Uninove

DOI:

https://doi.org/10.5585/cpg.v8n0.2089

Keywords:

Educação planetária, complexidade, globalização, ética.

Abstract

This article aims to reflect about the educational process from the perspective of the Complexity theory of Edgar Morin, considering the globalized scenario of contemporary societies, the change of perspective of scientific knowledge, the triad consciousness, freedom and autonomy of subjects compromised with a complex education, responsible and ethical for the planet.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Isabel Cristina Petraglia, UNINOVE, São Paulo

Pedagoga e psicóloga. Doutora em Educação pela USP. Professora e coordenadora do Mestrado em Educação da UNINOVE. Coordenadora do NIIC – Núcleo Interinstitucional de Investigação da Complexidade. Autora de livros sobre complexidade.

Published

2010-01-22

How to Cite

PETRAGLIA, Isabel Cristina; FLORES DE CINTRA VASCONCELOS, Maria Aparecida. Educação e ética planetária. Cadernos de Pós-graduação, [S. l.], v. 8, p. 65–74, 2010. DOI: 10.5585/cpg.v8n0.2089. Disponível em: https://uninove.emnuvens.com.br/cadernosdepos/article/view/2089. Acesso em: 10 nov. 2024.