Being a Child Project: Evaluation and Results

Authors

  • Valter Moreira Rocha Junior Fundação Pedro Leopoldo, Facisa BH, Faculdade Arquidiocesana de Curvelo
  • Domingos Antônio Giroletti Fundação Pedro Leopoldo
  • Reginaldo de Jesus Carvalho Lima Fundação Pedro Leopoldo

DOI:

https://doi.org/10.5585/gep.v9i1.524

Keywords:

Evaluation. Educational Projects. Third Sector. Social Responsibility.

Abstract

This article aims to evaluate Projeto Ser Criança “Educação pelo Brinquedo”, analyzing the results it produces in the social formation of children and adolescents of the participants. The Project has been implemented by a Third Sector organization in the cities of Curvelo and Araçuaí, in Minas Gerais. This article is based on descriptive research that involved the analysis of quantitative and qualitative data from bibliographic sources, documentaries and interviews. It was adopted the ex-post evaluation method with focus on the impacts and results generated by the project based on the considerations of Albuquerque (2006). The students' scores of public elementary schools, conducted by the Basic Education Development Index (IDEB), were used, and data obtained from the technical reports prepared by the coordinators and 25 interviews involving educators, students, parents and graduates were used. From the results of the research it can be concluded that the students of the partner schools of the Project presented better school performance compared to those obtained by students from other schools. The research revealed that the Project contributed to the training of children and young people through innovative educational actions and an inclusive methodology.

Author Biographies

Valter Moreira Rocha Junior, Fundação Pedro Leopoldo, Facisa BH, Faculdade Arquidiocesana de Curvelo

Mestre em Administração Fundação Pedro Leopoldo, (2015). Pós Graduação em Gestão Estratégica, Inovação e Conhecimento ESAB, (2012). Pós Graduação em Controladoria e Finanças UFMG, (2007). Graduação em Ciências Contábeis pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (2006). Professor na Faculdade de Ciências Sociais Aplicadas de Belo Horizonte (Facisa-BH) e na Faculdade Arquidiocesana de Curvelo (FAC). Contador na Abreu Barros Serviços Contábeis Ltda. Experiência na área Contábil, Tributária e Docência no Curso de Ciências Contábeis.

Domingos Antônio Giroletti, Fundação Pedro Leopoldo

Graduado e Licenciado em Filosofia e Estudos Sociais (1970) pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul. Mestrado em Ciência Política pela Universidade Federal de Minas Gerais (1974). Doutorado em Antropologia Social pelo Museu Nacional/UFRJ (1987). Pós doutorado em Relações Internacionais pela The London School of Economics and Politcal Scienice. (1993-1995 ). Professor Visitante do Departamento de Scienze Storiche Geografiche e dell? Antichità (DiSSGeA) ? Università degli Studi di Padova, de outubro de 2013 a fevereiro de 2014. Atualmente, é professor titular do MPA/ Fundação Pedro Leopoldo. Pesquisador do Núcleo de Estudos em Ciência, Tecnologia e Inovação ? Grupo de Pesquisa Interdisciplinar - FAPEMIG . Apresentador do Programa televisivo - Interconexão Brasil - BH News - Canal 9 da NET e canal 29. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração de Recursos Humanos, atuando principalmente nos seguintes temas: Gestão Empresarial, Competitividade, Responsabilidade Social, Terceiro Setor, Cultura Organizacional e Educação.

Reginaldo de Jesus Carvalho Lima, Fundação Pedro Leopoldo

Doutorado em Administração pela UFMG. Membro do Núcleo interdisciplinar sobre gestão em organizações (não) empresariais (Nig.one/UFMG) e do Núcleo de Estudos em Ciência Tecnologia e Inovação - NCiTI. Professor e coordenador do curso de graduação em Administração da FPL e professor do Mestrado Profissional em Administração - MPA. Atuou em cursos de pós-graduação e graduação nas áreas de Administração, Ciências Contábeis, Sistemas de Informação e Ciência da Computação. Temas de interesse: Recursos Humanos em Organizações, Inovação e Estratégia.

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Published

2018-04-29

How to Cite

Rocha Junior, V. M., Giroletti, D. A., & Lima, R. de J. C. (2018). Being a Child Project: Evaluation and Results. Revista De Gestão E Projetos, 9(1), 130–147. https://doi.org/10.5585/gep.v9i1.524
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