Literacy and teaching: necessary reflections

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/cpg.v19n2.18423

Keywords:

Literacy, Quality of education, Teacher training, Writing, Reading.

Abstract

The article is the result of the stage of defining the theoretical framework for doctoral research, an essential basis for the foundation and contextualization of the research problem, related to the literacy proposal of the National Pact for Literacy in the Right Age for Early Childhood Education. It sought to discuss the concepts already produced that contextualize writing, reading, and literacy, in line with the processes and concepts existing in these themes, with the expansion of the discussion on issues of the quality of literacy, the role of the school, and the teacher. From a methodological point of view, the research is of a qualitative, documentary type, with the use of qualitative analysis of the collected data, from discourse analysis.

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Author Biographies

Andreia Menarbini, Universidade Nove de Julho (UNINOVE)

Doutoranda em Educação pela Universidade Nove de Julho (UNINOVE), na linha de Políticas Educacionais. Professora da Graduação do Centro Universitário Fundação Santo André.

Manuel Tavares Gomes, Universidade Nove de Julho (UNINOVE)

Doutorado em Filosofia pela Universidade de Sevilha. Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da Universidade Nove de Julho (UNINOVE), na linha de Políticas Educacio-nais.

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Published

2020-12-17

How to Cite

MENARBINI, Andreia; GOMES, Manuel Tavares. Literacy and teaching: necessary reflections. Cadernos de Pós-graduação, [S. l.], v. 19, n. 2, p. 194–206, 2020. DOI: 10.5585/cpg.v19n2.18423. Disponível em: https://uninove.emnuvens.com.br/cadernosdepos/article/view/18423. Acesso em: 12 nov. 2024.